Серед людей і доріг

09 листопада 2017

Київ – Їглава – Прага – Лейпциг – Гамбург – Київ. Два міжнародні фестивалі документального кіно у Їглаві та Лейпцигу. Десять днів. Один вихідний. Заради такого інтенсивного турне програмний відділ Docudays UA перетворився на фестивального «трансформера» і, здається, устиг чимало: навчання, участь у журі, робочі зустрічі з колегами з усього світу, кінопокази та презентація свіжого видання Каталогу української документалістики.

 

Спонтанно вигаданий хештег docugirls_on_tour отримав стільки приємних відгуків, що вирішили запропонувати вам у нашому блозі режисерську версію цієї подорожі.

 

 

Початок. Даша, Оля та Віка в літаку. Щасливі, що вдалося засунути каталоги української документалістики у валізи та не платити за понаднормову вагу.

 

 

Перша зупинка. Чехія. Їглавський міжнародний фестиваль документального кіно. На цьому фото мусив би бути четвертий учасник нашої команди – Геннадій Кофман. Між іншим, цього року програмний директор Docudays UA був у складі журі Silver Eye Award. 

 

 

Українська делегація. Весела, товариська й напрочуд продуктивна. Упізнати, що вона десь поруч, можна було за піснею «Червона рута» у виконанні Назарія Яремчука. І це не жарт, а цілком конкретний орієнтир.

 

 

Швидкоплинні хвилини фестивального щастя. Емоційні обговорення різниці між ігровим і документальним кіно в чеському пабі. Віка, до речі, цьогоріч брала участь у секції Festival Identity, де знайомляться та обмінюються досвідом фестивалі з усього світу.

 

 

Мене запросили до нового проекту фестивалю Ji.hlava Academy. Це освітня платформа, спеціально створена для розширення меж і пошуку нової візуальної мови в кіно. У ній брали участь молоді режисер(к)и, фестивальні програмер(к)и та кінокритики(ні) з різних країн світу. 

 

 

В останній день Їглавського міжнародного кінофестивалю гості буквально відчули, що вже час їхати. Уночі розпочався ураган, і вранці місто нагадувало майданчик для зйомок постапокаліптичного кіно.

 

 

Прага. Сонце. Наш єдиний вихідний. Ще вчора в Ji.hlava Academy мене вчили бачити поезію в реальному житті. Роблю перші спроби, і мені таланить: ловлю колежанок у той момент, коли вони силою думки зупиняють час.

 

 

За півгодини до відправлення зустріли на вокзалі нашого Макса Буткевича. У голові почали роїтися підступні думки про запізнення на автобус. Але вірність роботі перемогла. Якщо що, картата валіза – не наша.

 

 

А це наше тріо очима Макса. Від’їджаємо до Лейпцига.

 

 

Цього року DOK Leipzig святкує своє 60-річчя. Це унікальний фестиваль. Ще за часів Холодної війни саме тут зустрічалися кінематографісти зі Сходу й Заходу. Це meeting-room головної локації фестивалю – Museum der bildenden Künste. У нас, звісно, традиційно багато зустрічей, розмов і кіно.

 

 

Утім, у Даші зустрічей найбільше. Вона, окрім координування індустрійної секції фестивалю DOCU/PRO, також як асоційований продюсер займається фестивальною долею фільму «Тато мамин брат» режисера Вадима Ількова. 

 

 

Цього року фестиваль знову відвідують молоді українські документалісти. І вони не лише презентують свої фільми, але й беруть участь у інших заходах кінофоруму. Українська продюсерка Юлія Сердюкова (фільм «Дельта» цьогоріч у конкурсній програмі Next Masters на DOK Leipzig) бере участь у панельній дискусії на тему відповідальності документалістів перед героями й важливості їх захисту.

 

 

А от і урочистий момент – наша презентація UKRAINIAN DOCS, на якій Віка говорить про нове видання каталогу української документалістики. Поруч з нею українські автори: Аліна Горлова й Максим Наконечний (їхня робота «Андрій Сулейман» у індустрійній секції фестивалю DOC CO-PRO MARKET), Олександр Течинський (фільм «Дельта» в конкурсній програмі фестивалю), Світлана Шимко («Ленінопад» у секції RETROSPECTIVE COMMANDERS).

 

 

Ну й, власне, гості презентації.

 


 

Між зустрічами ми всіляко прагнемо потрапити на кіно. На радість усім на DOK Leipzig кіно демонструють з 10-ої ранку й до 1-ої ночі.  

 

 

А це DOK Neuland – секція фестивалю, де представлене інтерактивне майбутнє кінематографу. Ми, як зазвичай, усе тестимо на собі.

 

 

Додому нас проводжає мальовничий захід сонця. А під ним, традиційно, підуть титри й слова подяки. Презентація UKRAINIAN DOCS на фестивалі в Лейпцигу відбулася за підтримки Посольства України в Німеччині в рамках Року мов, Міністерства закордонних справ України та Державного агентства України з питань кіно.

 

P.S. І, звісно, вітаємо команду фільму «Дельта» зі спеціальною відзнакою у конкурсі Next Masters на DOK Leipzig-2017. Радіємо перемозі і запрошуємо усіх на показ «Дельти» під час Docudays UA-2018!

 

Текст: Ольга Бірзул

Фото: Ольга Бірзул, Дар’я Бассель, www.dok-leipzig.de

 

 






 







21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
«DOCU/ЮНІСТЬ»: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
«DOCU/ЮНІСТЬ»: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 21 Docudays UA
Новини
06 травня 2024
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 21 Docudays UA
Новини
06 травня 2024
10 років триденної війни, яка триває три сторіччя
Огляд програми
06 травня 2024
10 років триденної війни, яка триває три сторіччя
Огляд програми
06 травня 2024