Маріанна Каат: «Українські фільми виглядають поза сучасним контекстом»

12 лютого 2014

Естонська режисерка і продюсерка Маріанна Каат стала відомою в Україні 2012 року завдяки фільму «Шахта №8», прем’єра якого повинна була відбутися в конкурсі Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. Але український виробник, студія «Інтерфільм», виступила проти показу через, мовляв, постановочність фільму. Минулого року режисерка була членом журі конкурсу DOCU/КОРОТКО на фестивалі Docudays UA.

 

Сайт «Телекритика» поспілкувався з Маріанною Каат в рамках серії інтерв’ю з режисерами-документалістами.

 

Маріанна Каат: «Система фінансування в Україні, як на мене, запрацювала. Проблема більше в тому, що у вас дуже поганий стан освіти. Таланти, судячи по фестивалю Docudays UA, у вас є. Фестиваль мені сподобався, він буквально пульсує креативом. Але він ішов не від режисерів, а від фотографів, художників та інших людей споріднених професій. Усі навколо пітчинґувати мені ідеї, пов’язані з напівдокументальною темою…

 

Добре було б цю енергію, позитивну і активну, спрямувати в правильне русло. Тому що в українському документальному кіно, на диво, нічого не відбувається. На одному з фестивалів довелося ознайомитись із короткометражними фільмами з України. І хоча їхні автори – молоді люди, фільми виглядали якось поза сучасним контекстом. Очевидно, їх навчали люди, у яких дуже старе уявлення про кіно, і в результаті в режисерів абсолютно звернуті мізки. При цьому молодь абсолютно сучасна, і все з ними нормально.

 

Можливо, питання в самих викладачах… Нове покоління не приходить, а ті, хто на видноті, не тому навчені. Документальне кіно не вимагає тривалого навчання в принципі. Якщо є бажання, ті ж журналісти можуть витратити рік на навчання, наприклад, у приватній школі Марини Разбєжкіної...»

 

Повну версію інтерв’ю читайте на сайті «Телекритики»…

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
«DOCU/ЮНІСТЬ»: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
«DOCU/ЮНІСТЬ»: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 21 Docudays UA
Новини
06 травня 2024
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 21 Docudays UA
Новини
06 травня 2024
10 років триденної війни, яка триває три сторіччя
Огляд програми
06 травня 2024
10 років триденної війни, яка триває три сторіччя
Огляд програми
06 травня 2024