Оголошуємо стипендіатів/-ок програми FILMBOOST

02 вересня 2022

Цього літа ми започаткували стипендійну програму спільно з Deutsche Filmakademie e.V. у межах діяльності ініціативи підтримки DOCU/HELP для кінематографістів/-ок. За місяць незалежне міжнародне журі опрацювало понад 400 заявок з проєктами різних жанрів і форматів. Ми вдячні всім аплікант(к)ам і раді оголосити стипендіатів/-ок програми FILMBOOST.

Кожен/-а фіналіст/-ка отримає 5000 євро у період з 15 вересня по 31 грудня поточного року включно. Стипендія допоможе створити авторські мистецькі висловлювання, що осмислюють події війни та її наслідки, а також українську дійсність на політичному, суспільному, економічному, правовому та особистісному рівнях. 

Зустрічайте фіналістів/-ок програми FILMBOOST:

Короткий анімаційний фільм

Анастасія Фалілеєва. I died in Irpin / Я померла в Ірпені;

Дмитро Лісенбарт. The boy and the city / Хлопчик і місто.

Анімаційний доку-фікшн

Володимир Ковбаса. Fresh Memories / Свіжі спогади VR;

Проєкт анімаційного повнометражного документального фільму

Юрій Шилов;

Повнометражний документальний фільм

Олексій Радинський. War in Chernobyl / Війна в Чорнобилі;

Аліна Горлова. The Days I Would Like To Forget / Дні, які хочеться забути;

Максим Наконечний. The Days I Would Like To Forget / Дні, які хочеться забути;

Іванна Хіцінська. Company of Steel / Залізна сотня;

Жанна Максименко Довгич. Peace for Nina / Мир для Ніни;

Марина Нікольчева. Iron Man / One Day I Wish to See You Happy / Залізна людина / Одного дня я хочу побачити, що ти щасливий;

Єлизавета Сміт. Listening to the world / Прислухаючись до світу;

Ольга Бесхмельниціна. Listening to the world / Прислухаючись до світу;

Аліса Коваленко. Frontline / Фронт;

Євген Рачковський. Silent qood / Мовчазна повінь;

Ксенія Кравцова. Glyadelov / Глядєлов;

Світлана Ліщинська. A Bit of a Stranger / Трішки чужа;

Ольга Семак. Demiurge / Деміург;

Юлія Сінькевич. It’s not a full picture / За кадром;

Андрій Котляр. Iron Butterflies / Залізні метелики;

Єгор Трояновський. Roy / Рой;

Денис Воронцов. Gertruda / Ґертруда;

Ольга Стуга. The Second Line / Друга хвиля;

Аделіна Борець. Flowers of Ukraine / Квіти України;

Тарас Ткаченко. Pryimachenko Family / Родина Приймаченків;

Дмитро Грешко. Divia / Дівія;

Ігор Іванько. 3D Reich / 3Д Райх;

Олена Яковицька. Mother of angels / Мати янголів;

Марія Шевченко. Friendship of Peoples / Дружби народів;

Анна Часова. The Puppet Show / Як грати війну;

Тарас Лазер. The Intersection / Перехрестя;

Дмитро Сухолиткий-Собчук. Actor From Shelter / Актор з бомбосховища;

Роман Бордун. Marevo / Марево;

Михайло Волков. On the search of the Pokémon / У пошуках покемона;

Документальний фільм середньої тривалості

Олександр Суровцов. Zoomed Waves / Хвилі на зумі;

Документальний серіал

Юлія Гонтарук. Fortress Mariupol / Фортеця Маріуполь;

Юрій Грузінов. #CINEMAGROUP / #ГРУПАКІNO;

Володимир Яценко. #CINEMAGROUP / #ГРУПАКІNO;

Короткометражний документальний фільм

Тарас Співак. Black Sea Matters / Справи по-чорноморськи;

Ганна Тиха. Kilometer / Кіломет;

Тета Цибульник. Nucleus / Ядро;

Ігровий повнометражний фільм

Марися Нікітюк. Cherry blossom / Цвіт вишні;

Нікон Романченко. State / Стан;

Олександра Братищенко. F**king Sensitivity / Грьобана чутливість;

Тетяна Симон. F**king Sensitivity / Грьобана чутливість;

Руслан Батицький. Blindsight / Сліпобачення;

Філіп Сотниченко. Honeymoon / Медовий місяць;

Микола Засєєв. Dawn Chorus / Ранковий хор;

Ілля Волинець-Тріфонов. Dawn Chorus / Ранковий хор;

Валерія Сочивець. Round Table, Square Shape / Круглий стіл квадратної форми;

Валерія Кальченко. Shtuka / Штука;

Ігор Савиченко. I do not remember this war / Я не пам’ятаю цю війну;

Семен Мозговий. Chrysanthemum Day / Свято хризантем;

Анна Яценко. The Tragedy / Трагедія;

Сергій Лисенко. We’re here from CINC / Ми від Главкому;

Михайло Маслобойщиков. The City / Місто;

Андрій Гулянич. Demons / Демони;

Станіслав Битюцький. Inheritance / Спадок;

Денис Іванов. Kai / Кай;

Ігровий короткометражний фільм

Владлен Одуденко. Alive / Жива;

Надія Парфан. The Annunciation / Благовіщення.

 

Нагороду від Irish Filmmakers supporting Filmmakers за підтримки Element Pictures & Screen Directors Guild of Ireland — 2000 євро та послуги ірландської постпродакшн-компанії Outer Limits на тиждень постпродакшну — здобув документальний короткометражний проєкт «81» Лі Білецької (Li Biletska).

Процес відбору та результати коментують партнери програми, міжнародне журі проєкту та директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО.

Анне Леппін, генеральна директорка Німецької кіноакадемії:

«Ми всі в Німецькій кіноакадемії дуже щасливі, що нам вдалося створити цю стипендіальну програму за такий короткий термін і організувати фінансування для продовження цих 60-ти справді потужних кінопроєктів. Ми також хотіли, щоб FILMBOOST став символом солідарності з українськими колегами/-жанками. Кінокультура є важливою для ідентичності народу України та знаковою для людей у Європі та світі. Ми задоволені рішенням журі та з нетерпінням чекаємо на знайомство зі стипендіат(к)ами та супровід їхніх цікавих та важливих проєктів».

Дар’я Бадьор, кінокритикиня-фрілансерка, редакторка та журналістка:

«Насамперед я дуже вдячна бути частиною цього; дякую, що запросили мене як експертку. Я надзвичайно щаслива, що мала змогу побачити різні кінопроєкти, над якими працюють українські кінематографіст(к)и. Багато з цих проєктів обіцяють захопливі фільми та розвиток як для своїх творців, так і для глядачів/-ок. Я бажаю їм удачі й з нетерпінням чекаю можливості подивитися їх на екрані. Щодо процедури відбору: я рада, що Docudays UA це зробив, адже команда фестивалю вміє вирішувати надзвичайно складні завдання, а також має довіру української кіноспільноти. Проте я б також запропонувала подумати про те, щоби посилити вимоги до рекомендаційних листів. Адже дуже часто виникали ситуації, коли призначені продюсер(к)и або партнери в проєкті-заявці писали рекомендаційні листи для заявників. Тут є певний конфлікт інтересів. Але загалом я вважаю, що це був важливий досвід для всіх учасників/-ць! Ще раз дякую за запрошення».

 

Анна Мачух, виконавча директорка Одеського міжнародного кінофестивалю:

«Я була дуже рада стати частиною журі програми FILMBOOST. Ознайомившись за період роботи зі 179-ма заявками від наших кінематографістів/-ок, можу з упевненістю сказати, що українському кіно — бути! Війни та кризи — це завжди поштовх до творчості та розвитку. Хотілося б, щоби наша країна уникнула такої долі й наш кінематограф розвивався своїм, мирним шляхом. Але життя склалось інакше, і такі програми, як FILMBOOST, життєво необхідні для того, щоби кіноіндустрія продовжила своє існування, а історії, які народились у ці місяці, були реалізовані».

 

Юлія Коваленко, кандидатка культурології, кінокритикиня, програмерка Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA:

«Тут, вочевидь, міг би бути оптимістичний текст про те, як важко було деколи обирати переможців/-ниць з-поміж такої кількості захопливих ідей і конкурентоспроможних напрацювань, як і про те, що кожен вибір, зрештою, став не компромісним, а щирим рішенням. І це було б щирою правдою. Утім, я переконана, що замість мого тексту про це скоро засвідчать самі фільми. Я ж натомість хочу скористатися цим приводом, аби подякувати всім аплікант(к)ам за те, що їхні роботи надали можливість відчути мою / нашу (не)самотність. Упізнавані історії й переживання, схожі досвіди й мотивації, непрості рішення, які чимало з нас болісно ухвалювали впродовж останніх пів року, на тлі вигорання внаслідок війни за останні вісім років. Зрештою, усі отримані заявки складаються в певний портрет країни, у якій люди — від західних до східних кордонів, від півночі до півдня — проживають схожі проблеми й радості, горе й успіхи, мають спільні цінності й дискурси. Ця цінна єдність і (не)самотність — це те, що попри все дарує щирий оптимізм. Побачимося на показах українського кіно!».

Мартіна Блейс, очільниця Berlinale Co-Production Market:

«Брати участь у цій прекрасній ініціативі як представниця журі — справжня честь. Багато українських проєктів були мені знайомі з минулих років, а все-таки, я була справді вражена ряснотою, різноманіттям та надзвичайно потужною якістю поданих проєктів, і, не в останню чергу, стійкістю кінематографічної спільноти, яка воліє втілити сильний український контент у життя, донести його світові, незважаючи на неймовірно важкі умови для творчості під час війни. Я б тільки хотіла, аби ми могли підтримати всіх кінематографістів/-ок у цьому прагненні, через те, що необхідність підтримки очевидна, буквально в кожному випадку».

Віктор Глонь, кінознавець, перекладач, редактор:

«Я був надзвичайно здивований, побачивши такий широкий спектр ідей, що охоплюють практично всі можливі кіножанри та масштаби виробництва: від короткометражних DIY-фільмів до високобюджетних серіалів; від інтимних особистих історій до амбітних універсальних наративів… Звісно, повномасштабне російське вторгнення підкосило українську кіноіндустрію сьогодні, але воно також зробило наш творчий потенціал більш цілеспрямованим, і навіть безпосереднім.

Звісно, журі було складно вибрати лише 60 проєктів для підтримки. І все ж таки надихає усвідомлення того, що існує так багато потенціалу, що очікує на наступний Filmboost або на подібну програму. Яку, я впевнений, чудова команда Docudays UA вже прагне організувати».

Дар’я Бассель, директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО:

«Здається, українське кіно завжди існує «попри», а не «завдяки». Кожна криза: економічна, політична — на жаль, як показує історія, дорівнює одному загубленому кінематографічному поколінню. У лютому й березні здавалось, що молоде покоління українських кінематографістів/-ок стане черговою загубленою генерацією. Але зараз є надія, що цього разу історія складеться по-іншому. Безпрецедентна підтримка іноземних партнерів, за яку я безмежно вдячна, свідчить, на мою думку, про те, що українське кіно вже зайняло певну важливу позицію на міжнародному ринку. І це результат нашої з вами роботи. Не зупиняймося».

 

Невдовзі ми детально розповімо про кожен проєкт-переможець на офіційних сторінках, а також представимо учасників й учасниць програми. Слідкуйте за оновленнями та вболівайте за розвиток української кіноіндустрії.

FILMBOOST започатковано ГО «Докудейз» та Deutsche Filmakademie e.V. за сприяння Уповноваженого Федерального уряду Німеччини з питань культури та медіа та Гете-Інституту.

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024