ГО «Докудейз» засуджує цензуру та висловлює солідарність з українськими кінематографіст(к)ами

18 листопада 2022

Кожен голос українських кінематографістів/-ок — внесок у місію культурної дипломатії. Особливо, коли йдеться про фільми, що розповідають світові про війну та мають чіткий гуманістичний фокус.


Останнім часом почастішали випадки цензури — заборони на покази фільмів наших колег і колежанок. Документальна стрічка «Цей дощ ніколи не скінчиться» режисерки Аліни Горлової була відібрана до програми 16-го Фестивалю документального кіно про права людини у Бішкеку (Киргизька Республіка). Покази мали відбутися в кінотеатрі «Бродвей» — основному майданчику події. 


Однак 15 листопада 2022 року представники локації повідомили організаторів/-ок фестивалю про скасування показів двох фільмів, зокрема і стрічки «Цей дощ ніколи не скінчиться». Акт цензури та втручання в програму пояснили «пропагандою війни».


Організатор(к)и кінофестивалю, правозахисний рух «Бір Дуйно — Киргизстан», випустили офіційний пресреліз, де засудили безпідставну заборону, заявили про порушення чинної Конституції та неприпустимість обмеження прав і свобод людини. Залишилися без відповіді також звернення оргкомітету до Департаменту кінематографії Міністерства культури, інформації, спорту та молодіжної політики Киргизької Республіки. 


Нагадаємо, стрічка «Цей дощ ніколи не скінчиться» увійшла до складу програми Docudays UA-2020. Це історія 20-річного Андрія Сулеймана, який разом з родиною опинився між двох воєн: в Сирії та в Україні. Робота отримала нагороду «Найкращий повнометражний фільм» на фестивалі документального кіно Festival dei Popoli (2020), а також відзнаку кінофестивалю IDFA «Найкращий повнометражний фільм» у секції «Перша поява». Журі фестивалю у Бішкеку присудило стрічці «Гран-прі». 


Також нещодавно через державну цензуру був скасований показ ігрового фільму «Бачення метелика» (реж. Максим Наконечний) на Міжнародному кінофестивалі у Каїрі (Єгипет). Стрічка розповідає історію аеророзвідниці, яка пережила воєнний злочин і повернулася з полону. Прем’єра «Бачення метелика» відбулася на цьогорічному Канському кінофестивалі. 


Свобода слова — одна з тих цінностей, які українці та українки виборюють прямо зараз. Ми рішуче засуджуємо будь-які прояви цензури, порушення засадничих прав і свобод людини, а також спроби обмежити голоси українських кінематографістів/-ок на міжнародних майданчиках. Висловлюємо солідарність із командами фільмів та з організатор(к)ами подій, які чинять спротив заборонам, і закликаємо відновити покази.


Чільне фото: Микита Юрєнєв
21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024