«Медова земля» як виклик ігровому кіно

28 квітня 2020

Сьогодні о 20:00 запрошуємо на розмову Tête-à-tête з авторами «Медової землі», цьогорічного фестивального хіта, номінанта на премію «Оскар» – Тамарою Котевською та Любомиром Стефановим. Зустріч в онлайні модератуватиме кінокритик Сергій Ксаверов.

 

Вирісши з короткометражного фільму про життя у віддаленому гірському селищі Північної Македонії, стрічка Тамари Котевської та Любомира Стефанова зосередилася на пасічниці Хатідже, яка доглядає хвору матір і добуває дикий мед. Життя Хатідже драматично змінюється, коли до села приїздить родина кочевників. Радість сусідства стає розпачем, коли чужинці порушують місцевий життєвий уклад  і через власне неуцтво вбивають диких бджіл. Фільм-притча не позбавлений дидактичної складової. Він нагадує всім нам: треба віддавати стільки само, скільки береш. [1]

 

У македонському селі, до якого складно дістатися звичайною автівкою, Тамара Котевська та Любомир Стефанов знімали учотирьох з колегами.  В одному з інтерв’ю вони так описують процес зйомок: «Як тільки ми почали туди їздити, ми зрозуміли, що герой у документальному кіно звикає до тебе – це не так легко замінити члена команди, адже до кожного з вас ставляться як до члена, членкині родити. Якось ми думали, аби запросити ще одного оператора, однак це не спрацювало б. Окрім цього, не було місця, де б ми могли зберігати додаткову техніку. Ми спали в наметах, і коти крали нашу їжу весь час, бо просто не було місця її сховати. Це була для нас найбільша пригода». 

 

Кінокритик Сергій Васильєв зазначає: «Із величезної кількості відзнятого матеріалу автори формують настільки драматургічно виструнчену, структуровану, промовисту та внутрішньо узгоджену історію, що вона починає нагадувати ігрове кіно і, певною мірою, кидати йому виклик. Прогнозованість, яку можна закинути «Медовій землі», пов’язана з тим, що стрічка є не просто актуальною метафорою ставлення сучасної людини до природи, яке призводить до масштабних екологічних криз, але своєрідною притчею, що зі старозавітною жорсткістю демонструє невтішні та неминучі наслідки такого підходу до взаємодії з навколишнім світом». 

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024