Як документалістам співпрацювати з медіа-платформами?

15 листопада 2018

Яке короткометражне кіно цікаве світовим медіа-гігантам? Таким як The Guardian, AJ+, BBC Stories. Як зазвичай ці платформи співпрацюють з документалістами? Цьогоріч Docudays UA приймає в себе Global Short Docs Forum, що працює саме з коротким метром.

 

Досвід Global Short Docs Forum довів, що нові історії й експерименти можуть дати фору будь-якому мейнстрімові в ефірі. Торік Форум відбувався в Лондоні. Перед зустрічами представників цифрових платформ з авторами короткометражних фільмів, координаторка GSDF Лісья Яфет поспілкувалася з продюсеркою документального департаменту BBC Arabic Розі Ґартвейт. Ця медіа-платформа придбала проект – підліткову документальну драму «51 кг» Мохамеда Шалабі (Mohamed Shalaby). Єгипетський режисер був одним з учасників Форуму у Лондоні.

 

Читайте бліц-інтерв'ю з Розі Ґартвейт з BBC Arabic!

 

Ви готові до сьогоднішнього інтенсиву з документалістами?

 

[Режисери] просто неймовірно організовані! Дуже приємно, коли ти сідаєш з ними за стіл переговорів, і вони приносять, по суті, усі матеріали, що тобі потрібно. Крім того, я справді бачу, як злагоджено всі працюють в команді і доповнюють один одного. І це дуже добре. А ще трейлери – не знаю, який ви мали на них вплив, але в результаті трейлери, які презентують автори на зустрічах, як на мене, дуже добре зроблені. Ви просто молодці в роботі з режисерами. До того ж режисери доволі впевнено почуваються, говорячи про свій проект. І це свідчить про те, що вони провели дослідження й знають бекграунд історії, яку хочуть розповісти у фільмі.

 

Тож, які історії ви шукаєте?

 

Звісно, на BBC Arabic ми зосереджуємося на арабському контенті чи принаймні на контенті з Близького Сходу та Північної Африки – регіону, який нас цікавить. Нам особливо цікаві історії про жінок, молодь, а також історії, до яких важко отримати доступ через того чи іншого роду емоційної та фізичної складової, та історії, до яких інші канали можуть не мати доступу з політичних або фінансових причин. Тож BBC Arabic шукає конкретно це. Але загалом у BBC, який має купу інших напрямків, ми просто шукаємо новаторські та експериментальні підходи в документальному кіно та й загалом просто дуже хороші історії, які заслуговують на те, щоб їх розповіли.

 

Учасники Global Short Docs Forum спілкуються з представниками цифрових платформ

 

А як ви зазвичай виходите на режисерів?

 

Зазвичай, коли я шукаю режисерів або режисерок, користуюся власною мережею, з якою я працювала в минулому, і, очевидно, кожен з них може порадити когось нового. Тож мені здається, що кількість нових людей, на яких ми можемо вийти, необмежена. З тих чи тих причин люди рухаються з короткометражного кіно в повнометражне або до роботи на телебаченні, і тримати це коло нових талантів у цифровій документалістиці дуже важко. І сьогодні, будучи на Форумі, прекрасно бачити різноманітність підходів, які обирають люди, бо це не клішований підхід, він виглядає свіжим і цікавим.

 

Загалом, яку користь, на вашу думку, можуть отримати від такого типу співпраці телевізійники, режисери й режисерки…?

 

Незалежні документалісти в глобальному сенсі зазвичай самотні й не мають фінансової підтримки, тож це чудово, що для них є така можливість, як Форум, де вони мають змогу попрацювати зі своїми історіями, перш ніж вони потраплять до нас. Дуже часто велика частина нашої праці – це робота з людьми, яким потрібна підтримка, і фінансова зокрема. І я впевнена, що такі питання вже виникали, коли ви з ними працювали. [Під час зустрічей] фідбек, який я давала, стосувався не лише того, з ким би їм було корисно познайомитися в BBC і хто міг би зацікавитися фільмами, а й щодо грантів, на які вони можуть податися. Знаєте, більшості людей, яких не підтримує якась документальна інституція, дуже важко знайти інформацію про можливу фінансову підтримку, тому щобільше активів доступні онлайн, то краще.

 

Завдяки підтримці Британської Ради в Україні учасники з ряду країн, зокрема й з України, мають можливість подати свою заявку на участь у Форумі безкоштовно (як це зробити – дивіться в умовах подачі заявок).

 

Дедлайн подачі заявок 23 листопада. Детальніше про всі умови конкурсу та участі – за посиланням.

 

Global Short Docs Forum організовано One World Media. Спонсором форуму у 2019-му році є Facebook Journalism Project. Форум проходитиме за підтримки Британської Ради в Україні та Європейського банку реконструкції та розвитку в рамках Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA.

 

Усі фото: One World Media

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
«DOCU/ЮНІСТЬ»: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
«DOCU/ЮНІСТЬ»: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Мар…
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Public talk: розмова режисерок конкурсу DOCU/УКРАЇНА та режисерки Марини Степанської про розломи реальності і як з них виростає кіно
DOCU/ПРО
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Важливі свідчення: фільми, які відкриють і завершать 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Відкриваємо пресакредитацію на 21 Docudays UA
Новини
07 травня 2024
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 21 Docudays UA
Новини
06 травня 2024
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 21 Docudays UA
Новини
06 травня 2024
10 років триденної війни, яка триває три сторіччя
Огляд програми
06 травня 2024
10 років триденної війни, яка триває три сторіччя
Огляд програми
06 травня 2024