Відкриваємо реєстрацію на майстерню DOCU/КЛАС

13 березня 2015

Цілий рік ми вишукували найкращих спікерів зі світу документалістики, вдивлялися в їх проекти та погоджували їх плани на майбутнє. І ось нарешті ми готові представити четверту сесію майстерні DOCU/КЛАС, що знайомить з лекціями та презентаціями найцікавіших документалістів України та світу. Про те, хто і що приготував для Docudays UA цього року, розповідає координаторка DOCU/КЛАС Юлія Сердюкова.

 

Більше ніж дивитись кіно, я люблю лише знімати його. Але ще більше я люблю розмовляти про кіно. Пітер Ґрінуей колись сказав, що його улюблений момент у процесі роботи над фільмом – це коли він та його оператор сідають одне навпроти одного у зручні крісла та говорять про те, якою буде їхня наступна стрічка. Ця картина – найзатишніший образ making of у моїй голові. Headcanon, якщо ви розумієте, про що я. Саме так я собі уявляю атмосферу майстерні DOCU/КЛАС – місця, де спраглі молоді кінематографісти, кінознавці та просто любителі документалістики можуть черпати натхнення і досвід жменями, слухаючи старших колег і спілкуючись одне з одним, чи навіть просто куняти у зручних кріслах (а там будуть і такі), вбираючи у себе «заряджене на творчість» повітря.

 

Цьогорічна програма майстер-класів і лекцій DOCU/КЛАС вийшла така крута, що мені заздрять колеги, змушені в цей час представляти фільми в сусідніх залах замість того, щоб приєднатись до нашого міні-університету.

 

До речі, про сусідні зали. Цього року DOCU/КЛАС став іще ближчим до головних програм фестивалю – ми знайшли собі простір у Будинку кіно, захопивши щойно відремонтовану залу на другому поверсі. Наші декоратори зараз працюють над тим, щоб зробити її не менш затишною, аніж попередній дім майстерні в «Кінопанорамі», й у цьому їм допомагає український виробник безкаркасних меблів Poparada

 

Відкриє цьогорічний DOCU/КЛАС «міцний горішок і водночас поет», усесвітньо відомий і вельми титулований оператор Ларс Скрі, за участі якого було створено цілих три фільми з програми фестивалю, у тому числі «Погляд тиші» Джошуа Опенгаймера. Ларс Скрі з тих рідкісних людей, з ким варто просто посидіти в одній кімнаті.

 

Два «режисерські» майстер-класи – немов спеціально підібрані, щоб доповнювати одне одного. Грузинсько-румунська творча пара Арчіл Хетаґурі та Ілеана Станчулеску розробили спеціально для DOCU/КЛАС вичерпну лекцію про ключові аспекти сторітелингу в документальному кіно з огляду на роботу з персонажами. В детальному описі їхньої майбутньої лекції прочитується повага до слухачів, коли складні речі пояснюються просто й без поблажливості. Альона ван дер Хорст, чия ретроспектива – у позаконкурсній програмі Docudays UA-2015, відома своїм поетичним стилем. Вона говоритиме про створення незвичного документального кіно через засоби звуку та музики.

 

Особливий фокус програми майстер-класів цього року – мультимедійна (або ж трансмедійна) документалістика. Перебуваючи на межі різних форм мистецтва та журналістики, мультимедійні проекти складно вписати в традиційні канали виробництва і дистрибуції. З іншого боку, їхня гнучкість дозволяє таким проектам бути більш дієвими в роботі з болючими темами та спробі дійсно приносити користь. Марія Моріна та Оксана Юшко – авторки, а Анна Шпакова – кураторка мультимедійного проекту «Грозний: 9 міст», що демонструється в рамках фестивалю – говоритимуть про те, як працювати зі «складними» темами в Росії, але крім цього – про практичні аспекти створення мультимедійних проектів. Спеціальні гості майстерні – французький продюсер Стефан Юбер-Бліс та американська журналістка Мішель Мітчел – розкажуть про активістський бік трансмедійного жанру на прикладі проекту «Незасуджені: зґвалтування як військова стратегія».

 

Ще одна лекція про документалістику та активізм – від засновників і керівників найбільшої в світі мережі прокату документального кіно Cinema Politica (Канада), кінознавців і культурологів Езри Вінтона та Светли Турнін. Якщо хто й знає, чи справді за допомогою кіно можна рухати стіни, то це будуть ці молоді та енергійні канадійці.

 

Інший молодий кінознавець – Андрей Рус із Румунії, простежить жанр кінощоденника від витоків кінематографу до сучасної епохи сотень мільйонів особистих Інтернет-щоденників. Ця лекція – родзинка для тих, хто кайфує від теорії кіно та новітньої філософії так само, як від читання детективів чи катання на роликах.

 

Для продюсерів ми приготували особливий подарунок. Усе, що потрібно знати документалісту зі Східної Європи про співпрацю з Європою Західною та вихід на міжнародний ринок розповість головна продюсерка Балкан Мартічка Божилова.

 

Відомий у всьому світі український фотограф Олександр Глядєлов, автор виставки фотографій про революцію та війну в Україні – «Чуєш, брате?», яка проходить у рамках фестивалю, спробує поміркувати зі слухачами/глядачами про відповідність наших зусиль викликам часу. І про ціну цих зусиль. Навіть жартуючи, а часто саме тоді, Глядєлов завжди говорить про суть. Ця зустріч може бути такою, що спрямує вашу енергію до правильного русла.

 

Російський режисер Аскольд Куров – із тих людей, для кого політика вже давно стала особистою справою. Кожна його робота – новий виклик безжальній машині, для якої людське життя, честь і гідність – лише паливо для розтопки власної псевдо-величі. Співавтор проектів «Зимо, іди геть!» та «Діти 404», зараз Аскольд знімає фільм про Олега Сєнцова. На зустрічі з ним можна буде побачити ексклюзивні кадри з майбутнього фільму. 

 

І на завершення програми. Для тих, хто чув про «пітчинг», але ніколи цього не робив (або намагався, та не зміг) – навчальна пітчинг-сесія від лабораторії документального кіно LabDOCUTOLOKA. Сесію модеруватимуть продюсерка Елла Штика та куратор проекту Дмитро Тяжлов, а в серед експертів будуть і поважні гості фестивалю.

 

Документальне кіно – один із найдивовижніших видів людської творчості. З одного боку, воно існує на стику реальності та художнього виміру. А з другого, як і будь-яке інше медійне повідомлення, воно народжується там, де послання автора зустрічається зі сприйняттям глядача. В головах у кожного з них і десь посередині водночас. У цьому сенсі DOCU/КЛАС – чистий простір існування кіно-смислів. Не менш, а часом і більш живий, аніж кінозал.

 

Майстерня DOCU/КЛАС проходитиме з 21 по 26 березня на другому поверсі Будинку кіно. Лекції починаються двічі на день – о 12:00 та 15:00.

 

Вхід – за попередньою реєстрацією. Анкету заповнити можна тут

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Зустрічайте студентське журі цьогорічного Docudays UA
Новини
28 березня 2024
Зустрічайте студентське журі цьогорічного Docudays UA
Новини
28 березня 2024
Представляємо міжнародне журі Docudays UA-2024!
Новини
22 березня 2024
Представляємо міжнародне журі Docudays UA-2024!
Новини
22 березня 2024
Сексуальне насильство, пов’язане з війною: як допомогти постраждалим
Конспект
21 березня 2024
Сексуальне насильство, пов’язане з війною: як допомогти постраждалим
Конспект
21 березня 2024
«Український сезон: Сила людей»
Новини
20 березня 2024
«Український сезон: Сила людей»
Новини
20 березня 2024
Показ і дискусія: документування сексуального насильства, пов’язаного…
Новини
01 березня 2024
Показ і дискусія: документування сексуального насильства, пов’язаного з війною
Новини
01 березня 2024
Запрошуємо громадські організації до співтворення дискусійного майдан…
Новини
29 лютого 2024
Запрошуємо громадські організації до співтворення дискусійного майданчика на Docudays UA
Новини
29 лютого 2024
Грані незламності: показ та обговорення документального фільму «Євром…
Новини
19 лютого 2024
Грані незламності: показ та обговорення документального фільму «Євромайдан. Чорновий монтаж»
Новини
19 лютого 2024
Запрошуємо до студентського журі Docudays UA-2024!
Новини
16 лютого 2024
Запрошуємо до студентського журі Docudays UA-2024!
Новини
16 лютого 2024